سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا .

روز یازدهم تا چهاردهم دسامبر. صبح ساعت هفت نیم برای خرید بلیط به سنگاپور با قطار L RT به ایستگاه Ktmکه محل فروش بلیط اتوبوس میان شهر ی است رفتم برای ساعت 12 ظهر بلیط به قیمت 98 رینگ برای خارجی ها با همان که از شرکت nice بود برای مردم مالزی 62 رینگ  بود جمهوری سَنگاپور کشوری در جنوب شرقی آسیا بوده که پایتخت آنشهر سنگاپور است. سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است.

سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. کشوری ثروتمند و مدرن است. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپورند. پیش از حضور کشورهای اروپایی در منطقه، منطقه‌ای که امروزه به عنوان سنگاپور شناخته می‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در ریزشگاه رودخانه سنگاپور بود. سنگاپور از سال ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۳ میلادی، به غیر از سه سال در زمان جنگ جهانی دوم یکی از مستعمرات بریتانیا بود. در سال ۱۹۴۲ سنگاپور که هنوز مستعمره بریتانیا بود، توسط ژاپن اشغال می‌شود و نیروهای بریتانیایی مجبور به ترک آن شدند که این واقعه توسط وینستون چرچیل «بزرگترین هزیمت تاریخ بریتانیا» نامیده شد. پس از پایان جنگ، در سال ۱۹۴۵ میلادی سنگاپور مجدداً توسط نیروهای بریتانیایی بازپس گرفته شد. هجده سال بعد در سال ۱۹۶۳ سنگاپور به عنوان عضوی از فدراسیون مالزی استقلال خود را از بریتانیا بدست آورد. این کشور در نهایت دو سال بعد در سال ۱۹۶۵ از مالزی جدا شد و به این ترتیب جمهوری سنگاپور شکل گرفت.

سنگاپور با مساحت ۷۱۸ کیلومتر مربع کمی کوچکتر از بحرین است. این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده، در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است. سنگاپور و یکی از ۳ کشور-شهر مستقل کنونی در جهان است. از زمان استقلال در سال ۱۹۶۵، به یکی از پررونق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرترددترین بندرهای دنیاست. سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشوری فقیر است، اما اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌است. به نحوی که هم‌اکنون چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا، دومین بازار بزرگ قمار و کازینو و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا به شمار می‌آید.

آب و هوای این کشور گرم و مرطوب است و میانگین بارش سالانه در آن به بیش از ۲۳۴۰ میلیمتر بارندگی دارد  در مرز سنگاپور اتوبوس ایستاد وهمه با تمام لوازمشان یعنی تمام ساک و چمدان هرچه که همراهشان بود به طرف گیشه های برسی مدارک و پاسپورت رفتند من هم به دنبال بقیه، پاسپورت همه را یه مهر می زدند و انگشت نگاری میکردند به من که رسید پاسپورت ایرانی من را دیدن من را فرستادند به دفتر افسر  حاضر در ساعت چهار صبح من برای رفتن به سنگاپور چون سه روزه بود فقط یه کوله بردم و چمدان کوچکم را در خانه هاست آفریقا یی ساکن مالزی گذاشته بودم آنقدر از من سوال وجواب کردن من خوشبختانه برای اینکه تجربه کرده بودم وهم اینکه در سنگاپور وقتم تلف نشود بلیط برگشت خریده بودم از همان شرکت نایس ولی و مدارک که به سفارتخانه سنگاپور تحویل داده بودم عیناً یه نسخه از هر کدام همراه خود داشتم اما مگر آنها دست بردار بودند من را بردند در اتاق مخصوص باز رسی وبا دستگاه بزرگ  انگشت انگاری کردند ولی انگشت دست چپم لج کرده بود قرمز نشان می داد ودستگاه صوت می زد ولی افسری که همراه من بود جوان خوبی بود. گفت استرس نداشته باش وچندین بار عمل انگشت نگاری از انجام شد تا بلاخره دستگاه مثبت نشان داد مدارک من از این اتاق به آ ن اتاق میرفت میآید مد خیلی بهم برخورد ولی واکنشی نشان ندادم صبر کردم مهر تایید زده  شود. همین مهر زده شد اعتراض کردم بخصوص اینکه تا ساعت 7/5 من را نگه داشتند اتوبوس من رفته بود گفتم چرا این رفتار با ایرانی ها میکنید مگر ما با بقیه چه فرقی داریم کارتان درست نیست کشور ما یه کشور دوست هست با کشور شما الکی عذرخواهی میکردن در آنجا مرز ایستگاه بود و اتوبوس رایگان به طرف شهر به مقصد ترمینال اتوبوس های دورن شهر ی وایستگاه قطار LRT من سوار شدم با هاستم در،یکی از ایستگاه ها خروجی A قرار داشتم  درساعت 9 صبح ولی کمی عصبانی بودم نمی خواستم میزبانم را ببینم اون یه دختر 28 ساله هندی ساکن سنگاپور بود خیلی وظیفه شناس بود مدام SMS میداد بلاخره دیدمش گفت در خانه اس مشکل دارد اما من را برد خانه ای وکلیه آنجا که شرایط خوبی داشت نز دیک ایستگاه قطار LRT بود برد. میزبان برنامه روز اول را قسمت مرکزی شهر که اتوبوس های مخصوص توریست ها بود دوطبقه ایی که سقفش بلز بود قیمت  43 دلار بود برای بیست وچهار ساعت اگر مثلا ساعت 1 بعداز ظهر سوار میشی میتوانستی فردا هم از ساعت 8/5 صبح تا یک بعداز استفاده کنی  البته فقط دور شهر میزد و جاهای دیدنی،که نزدیک به هم بود پیاده میکرد میتوان بری هرچند ساعت در محلی که میخواهید بمانی بعد سوار اتوبوس بعدی بشی . این اتوبوس از ساعت 8/5 تا 6 بعد از ظهر هستند و از ساعت شش عصر تا 9 شب به قیمت 10 دلار سنگاپور  البته برای کسانی که در روز از این سرویس استفاده کردند  بیشترین دیدنیش مال وپاساژهای بزرگ که تجاری اقتصادی  هستند که طبقات زیرین انواع رستوران ها و کافی شب های دیدنی با انواع غذاها از کشور های مختلف. غذاهایی که بر روی میز در ظروف آ ب جوش یا آتش در مقابل خودتان طبخ میشود انواع شیرینی ها و سوپر مارکت های مواد غذایی در طبقات زیرین و در بعضی مال ها در طبقات هم کف حتی اگر نخواهید چیزی بخرید ویا بخورید گشتن و دیدن این رستوران ها و سوپر مارکت ها خالی از لطف نیست در طبقات بالاتر برندهای معرف ویا غیر معروف ولی با اجناس مرغوب لباس، کفش وکیف لوازم کادویی و تزیینات و انواع فروشگاه ها ی لوازم آرایش که برای معرفی محصول خود به رایگان افراد را آرایش میکنند یا لوازم آرایش از گرانترین برندها برای تست هاست که افراد استفاده میکنند بطور رایگان انواع عطر ها با برند های معرف که میشود تست کرد واقعا طراحی دورن وبیرون پاساژ ها و فروشگاه داخل این مال ها بقدری زیبا وهنر هست که خودشان یک مکان دیدنی و توریستی محسوب میشه بیرون از این فروشگاه برای جلب توریست انواع اتومبیل های زیبا پارک شده که توریست های اروپایی وامریکایی که در کشورشان این قبیل موارد کم نیست با اتومبیل ها عکس می گرفتن من هم یه چندتا عکسی گرفتم. من تا حال که چند کشور جنوب و جنوب شرقی آسیا را دیده ام شاید بتوانم بگم در سنگاپور لباس کفش و کیف از این چند کشور زیباتر ومرغوب تر است البته گرانتر هم است واحد پول سنگاپور دلار است که تقریبا 2700 تومان پول ما هست و نرخ قطار و اتوبوس از 2 دلار است ترانسپورت داخلی بسیار خوبی دارد با اتوبوس و قطار می توان شهر را گشت.من سه روز در سنگاپور بودم واقعا دوستش داشتم لذت بردم البته هاستل از 20 دلار یک تخت در اتاق هشت نفره بود من میزبان بسیار محترم هندی ساکن سنگاپور داشتم غذا از پنج دلار شروع میشد غذا و فرهنگ وترکیب جمعیت مثل مالزی بود مردمش از هندی مالایایی و چینی تشکیل میشد مردم در این کشور شیک پوش وتمیز بودند حتی توریست های کوله پشتی هم اینجا مرتب تر لباس می پوشیدند ودر شب ها چون همه خانوم ها با آرایش و کفش اغلب پاشنه بلند لباس زیباتر کمی مجلسی تر می پوشیدند ودر رستوران و پاساژ که بشدت برای سال نو مسیحی آماده میشد تردد داشته و مشغول به خرید بودندس نگاپور ممکن است یکی از کشورهای گران ترین برای بازدید در آسیای جنوب شرقی، اما مقدار زیادی از چیز رایگان برای دیدن و کار به کاهش فشار در کیف پول خود را وجود دارد. در اینجا برخی از مباحث سنگاپور مورد علاقه ما.


بابا خانه، سنگاپور


یک طعم و مزه از تاریخ Peranakan در خانه بابا


بابا خانه، خانه Peranakan کاملأ پیچیده ترمیم نزدیک محله چینی ها تنها می تواند بر روی یک ساعته تور رایگان، ارائه می دهد که به بصیرت بزرگ در زندگی یک خانواده ثروتمند محلی CIN 1920s به سنگاپور سفر کرده بود. تورهای تنها با وقت قبلی اجرا شود، در روز دوشنبه (02:00)، روز سه شنبه (6:30)، روز پنجشنبه (10:00) و روز شنبه (11:00). babahouse@nus.edu.sg ایمیل به کتاب.


عضویت در جشن در بسیاری از جشنواره های Singpaore است


با جشنواره که از هر جا گزیننده محدوده (جشنواره Buskers - facebook.com/sentosabuskers) به هنری (جشنواره سنگاپور هنر و جشنواره شب سنگاپور - brasbasahbugis.sg/nightfestival) به موسیقی (جشنواره موسیقی موزاییک - mosaicmusicfestival.com)، وجود دارد کیفیت سرگرمی رایگان برای بازدید کنندگان ترین ماه از سال. اتمام yoursingapore.com برای لیست.



راهنمای آشپزی به سنگاپور: چه برای خوردن و که در آن

پنج مکان برای یک طعم و مزه جنگل در سنگاپور

یک روز کامل در سنگاپور: نهایی برنامه سفر یک روزه




تحسین supertrees در باغ های خلیج


شما باید به چنگال از فوق العاده برای ورود به محفظه و گردشگاه نوک درخت در باغ همه جذاب پارک سازگار با محیط زیست خلیج، اما آن را یک سنت هزینه را از طریق باغ در فضای باز در خلیج جنوبی سرگردان. چرخش توسط درست قبل از 7:45 و یا 8:45 روزانه برای دریافت بهترین نقطه برتری برای فریبنده روزانه صدا 15minute و نور نشان می دهد.


قدم زدن در میان مقبره بیش از حد رشد در بوکیت گورستان براون


برای اولین بار در اوایل قرن 20th تاسیس، بوکیت براون یک بار بزرگترین گورستان چینی در سنگاپور بود اما پس از آن رها شد. امروز آن را یک کوهپیمایی و حیات وحش نقطه است، و به عنوان یک میراث ارزش حفظ (دولت در 40 سال آینده وعده توسعه مجدد) شناخته شده است. علاقه مندان، مورخان و گروه های فعال اجرا تور پیاده روی رایگان از گورستان. چک کردن صفحه فیس بوک خود (facebook.com/bukitbrown) و وب سایت (bukitbrown.com) برای خرما

سری Mariamman معبد، سنگاپور


معابد جوی سنگاپور


به شکلی متناقض در وسط محله چینی ها، به رنگی کیچ سری Mariamman معبد قدیمی ترین معبد هندو در سنگاپور است، و به خوبی به ارزش یک نگاه در. مملو از کنده کاری استادانه درست شده، Thian از اذیت کردن KENG (قدیمی ترین معبد چینی سنگاپور)، نیز به خصوص در جو، به عنوان کنگ منگ سن Phor Kark نگاه کنید، یک صومعه کار در یک ساختمان عظیم اشر-esque با زنگ و درام برج، مجسمه ها، و است سالن های مختلف. غذای رایگان گیاهی در سالن غذاخوری آن خدمت کرده است.مکان های  مارینا شرق و مارینا جنوبی باغ outram  و رودخانه techor و منطقه مرکزیCBD مالی وتجاریی جنوب رودخانه محل رافلز در با لای ایستگاه MRT و آسمانخراش های تجاری. پیاده روی بر روی پل gavenagh و موزه تمدن Peranakan, جاده باغ خلیج مارینا، اسکله کلارک، محله چینی ها sentosabuskers مجموعه رستوران ها کازینو سنگاپور telek Blangah ی کی از بهترین مسیر های پیاده روی  15 ساحل وباغ 15 کیلومتر، 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.