سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ...

هفتم تا یازدهم دسامبر در من تا چهاردهم دسامبر در مالزی ویزا اقامت داشتم . از پنانگ که برگشتم هنوز ویزا سنگاپور حاضر نبود و چون گذرنامه من در سفارتخانه سنگاپور بود و فقط رسید ی داشتم عملا فعالیت برای دریافت ویزا کشور های دیگر منتفی شد ه بود. من به گشت وگذار در کولا لامپور را بطور جدی شروع کردم در این گزارش  کلیه آدرس ها را از کولا سانترال می دهم چون خیلی مقاصد از این ایستگاه بهتر است. یکی از اماکن دیدنی در کوالالامپور مسجد جامع است که از kl sentral دو ایستگاه با قطار LRT با بلیط 1/40 رینگ این مسجد در سال1909 ساخته شده و قدیمی ترین مساجد مسلمانان در کوالالامپور استدر محل تلاقی دو رود خانه کلان و gombak است عکسهایی از این مسجد هست و در  این مسجدکه ورودی بلیط ندارد باید پاها و بازو ها پو شیده باشددر خیابان نزدیک این مسجد ساختمان سلطان عبدالصمد که در مقابل میدان مردکا ( میدان استقلال)   و باشگاه سلطنتی که در خیابان Raja واقع. شده است در دور تا دور  ضلع این خیابان دفاتر دولتی وزارت اطلاعات وارتباطات و فرهنگ ودادگاه فدرال  و دیوان عالی که دادگاه فدرال به کاخ دادگستری به پوتراجایا منتقل شده است این ساختمان ها میدان بسیار زیبا و طراحی قدیمی دارند و موزه کوچکی از فرهنگ و لباس زندگی مردم مالایی در این محل بدون ورود ی هست عکسهایی از این میدان و دفاتر دولتی هست  در روز های بعد به Batu caves که بزرگترین معبد هندو ها در مالزی و چند معبد دیگر که در چند غار پیوسته به هم واقع شده بود رفتم این معابد و غار ها در سیزده کیلومتری  شمال کوالالامپور واقع شده و با قطار Ktm  از kl sentral به قیمت 4/40 رینگ به ایستگاه Batu caves رفتم و با همین قیمت برگشتم.این معبد  بنام خدای اولیه  murugan در سال 1891 ساخته شده است غارها از سنگ آهک تشکیل شده اند نام معبد از رودخانه سو نمی باتو که از زیر همین غار عبور میکند گرفته است این معابد یکی از محبوب ترین زیارتگاه هندو های خارج از هند  هاست غار باتو 400 سال قدمت دارد و پله های چوبی به معبد این غار که 272  است در سال 1920 ساخته شده است  چند زیارتگاه زیر این سقف گنبدی شکل است که پر از مجسمه‌ها ی رنگارنگ زیباست  ومجسمه ایستا ده  خداوند murugan که ارتفاع آ ن 42/7 مت (140 فوت) دارد بلندترین مجسمه جهان خارج از غار وبه ارتفاع 100 متر بالای، زمین قرار دارد که 24 میلیون روپیه و 1550 متر مکعب بتن و250 تن فولاد و300 لیتر رنگ طلا که از کشور همسایه تایلند آورده شده است این غار ویلا در سال 2008 بازسازی شده است. دیدن این معابد وغارت یک روز وقت میخواد در ضمن این معابد وغار ورودی بلیط ندارد وفقط،هم مردان وهم زنان باید پا ها و بازو ها شان پوشیده باشدو فروشگاهها یی برای سوغاتی آ نجا هست میمون های شیطون وبازی گوشی هم در غار و روی پله ها هستند که با غذا دادن به انها می توان لذت برد و همچنین عنکبوت از نوع خاصی و خفاش میوه خوار و کفتر های درون غار با نان ریزه برروی دست می نشینند . یکی از دیدنی های دل انگیز مالزی باغ های Taman Bratan perdane است که یک مجموعه از چند باغ نزدیک به هم است که بزرگترین باغش که به نظر من زیبا ترین بود  ورودی بلیط ندارد این دریاچه باغ ها91/5 هکتار ( 226 جریب)  است که در سال 1975 کشاکش یافته در واقع یک باغ گیاه شناسی است شامل باغ ارغوان روشن  که 800  گونه ارکیده و باغ  ورودی بلیط ندارد و باغ ترش که دارای 3000 پرنده و200 گونه مختلف  که ورود ی آن 50 رینگ بود از ساعت 10 صبح تا 4 بعدا از است  و باغ پروانه که دارای 6000 پروانه 160 گونه مختلف . من مشغول دیدن باغ های دیگر بودم وقت نکردم برم متاسفانه شب هم با اتوبوس به سنگاپور میخواستم برم  رفتن به این باغ ها فقط از طریق تاکسی‌ها بهتر است  اتوبوس  B 101 و B 112 تا یه مقدار از راه را میبرد. من راه را هیچ هایک کردم در بعضی از قسمت های کوالالامپور هیچ هایک خوب جواب میده  یازدهم به طرف سنگاپور حرکت میکنم  بلاخره بعد از شش روز به من زنگ زده شد که ویزا سنگاپور حاضره. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.