سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ...

?روز سی ام نوامبر تا چهارم دسامبر  بلاخره اندونزی تمام شد قلب من برای جدایی مداحی سرایی ها کرد. مسافرگاهی بر میگردد اما مسافر آنی در کشورهای متعدد گشت و گذار میکند به همه کشورها دوباره بر نمی گردد. من اندونزی برای همیشه ترک میگردم این رنج آ ودست.در. پرواز من با ایر آسیا بود و 44 دلار بلیط از جاکارتا به  مالزی پایتخت این کشور کولامپور بود کوالا لامپور پایتخت رسمی کشور مالزی و بزرگ‌ترین شهر این کشور است.

این شهر یکی از سه قلمرو فدرال مالزی به حساب می‌آید که مستقیماً زیر نظر دولت اداره می‌شود.

کوالا لامپور و مناطق اطراف آن به عنوان منطقه‌ای مستقل در دل ایالت سلانگور قرار دارند.

قدمت مالزی به اواسط قرن نوزدهم میلادی می‌رسد که در آن هنگام، حاکم مالای عده‌ای را برای کار در معادن قلع به این منطقه فرستاد.

پایتخت اداری و حکومتی مالزی، شهر پوتراجایا است..هاستم که اهل سریلانکا و ساکن کولامپور بود منتظرم بود در واقع من وارد خانه یک مالزی یاری نمی شدم   برنامه من در مالزی ضمن بازدید از این کشور، دو کشور مثل سنگاپور و کامبوج اینجا ویزا بگیرم و برگردم چون اینجا از ما ویزا نمی خواست شاید بتوانم برم وبرگردم. در واقع عملا چند بار ورود انجام بدم من چون بلیط برگشت نداشتم در بدو ورود خیلی اذیت شدم با اینکه داخل پاسپورتم ویزا تایلند داشتم و توضیح دادم قصد ورود زمینی به تایلند دارم. با این وجود سنگاپور از اینجا اقدام کردم  به سفارتخانه سنگاپور با  قطار L RT وKTM هست که این سه قطار  کمک میکند شما همه نقاط دورن شهر کولامپور  به راحتی رفت و آمد کنید روش خرید بلیط و قیمت مثل هم هستند علاوه بز قطار در ایستگاه مرکزی گیشه تاکسی داره شما میتوانید مراجعه کنید آدرس بدهید بر حسب کیلومتر متصدی قیمت رااز دستگاه میگیرد به شما نشان می دهد اگر موافق باشید بلیط صادر میکند ویا شماره به شما می دهد به تاکسی که منتظر شماهست مراجعه میکنید پول مستقیم به راننده نمی دید در فرودگاه هم به همین ترتیب قطار اتوبوس و تاکسی‌ها هستند در کولامپور اتوبوس هم هست که قیمت مثل قطار ها دورن شهری هست  ویک اتوبوس رایگان هم هست که به بعضی از مسیر ها می رود و یک اتوبوس دو طبقه هست برای توریست ها که دور شهر را میگردد یک روز کامل 50 رینگ رفتم باید بگم که ترانسپورت مالزی حرف نداره سه نوع قطار درون شهر داره عبارتند از monorail . قطار بسیار راحت و تمیز که ایستگاه های مختلف دارد  وبعضا کارت دارند بعضی از مسافر آن وکلیه توریست کارت ندارند با مراجعه به دستگاه های مسیرت را انتخاب میکنی .  بر حسب مقدار کیلومتر مسافت مبلغی که از 1:50 رینگ تا 4 رینگ نشان میدهد پول را در دستگاه میرزیم و ژتون از دستگاه تحویل میگیرد دو قطار دیکرLrt  و   سفارتخانه خانه اغلب شان در دو منطقه نزدیک به قرار داشت یک منطقه klcc وAmpang Park قرار داشت که من روز اول به سفارتخانه های سنگاپور و ویتنام وکامبوج مراجعه کردم که سفارتخانه سنگاپور دفاتر ویزا در چهار نقطه شهر که نزدیک ترینش به  مرکز شهر در  ایستگاه  Imbi بود که ابتدا تلفنی تماس گرفتم گفتن باید از سفارتخانه ایران در مالزی معرفی نامه بگیری  در ضمن من این روزها که به سفارتخانه ها می رفتم اگر مکان دیدنی یا معابد یا مال معرفی باز دید می کردم از در klcc برج های دوقلو معروف را دیدم وزراتخانه حج وزارتش که ساختمان مدرن بلند دیدم بانگ مرکزی ویک مال بزرگ از انواع لباسی های زیبا با قیمت های مناسب چون ماه آخر سال مسیحی بود یک ماه مدارس تعطیل بود مراکز خرید برای عید کریسمس شلوغ بود مارکت ها فروشگاه ها ومال های بزرگ تزیینات زیادی کرده بودند و با رقابت شدید ابتکار برای سال نو انجام داده اند بخصوص درخت کریسمس را هر چه بزرگتر ساخته بودند به سفارتخانه ایران مراجعه کردم گفت برو کنسولگری رفتم کنسولگری که بسیار شلوغ بود تا ظهر وقتم ر گرفت برای یه مهر روی گپی  شناسنامه 30 رینگ گرفت در اداره سنگاپور یک قطعه عکس سه فرم که نمونه اش روی دیوار بود از روی آن باید پر میکردیم و رزرو هتل به تعداد روز های اقامت در سنگاپور ولی بلیط رفت و برگشت نمی خواست 135 رینگ، همه آنجا دادم وگفتن جواب 5 تا 7 روز کاری وقت لازم هست، هنوز که این متن را می نویسم جواب نگرفتم به سفارتخانه ویتنام مراجعه کردم فرم گرفتم همانجا می توان اقدام دریافت ویزا کرد وقتی با متصدی آن صحبت کردم گفت بهتر از تایلند اقدا م کنی چون قصد زمینی از تایلند بود به سفارتخانه استرالیا هم برای کنجکاوی مراجعه کردم سیستم پذیرش ارباب رجوع پیچیده تر سفارتخانه های دیگر بود اما با کمال احترام برسی بدنی داشت تمام لوازم همراه اعم از کیف وموبایل را باید تحویل میدانم فقط مدارک مورد نیاز را میتوان داخل برد.جز برنامه سفر من، نیست و بودجه ایی براش در نظر نگرفتم قیمت ویزا 135 دلار و بلیط رفت وبرگشت حدود 500 دلاری میشود و اگر موافقت برای ویزا نشه که احتمالش زیاد هست 135دلار سوخت میشود فرم پذیرش آن ده صفحه بود و بلیط رفت وبرگشت و رزرو هتل تا صدور ویزا نمی خواست البته اگر از ایران بخواهی به استرالیا بیایی خیلی بیشتر تمام میشود این برای کسانی نوشته ام که رویای دیدن سیدنی و ملبورن را دارند. من معبد چینی ها را در Klcc دیدم ویک عروسی در معابد هندو ها  نزدیک محل اقامت. وقتی کارهای تقاضا ویزا برای سنگاپور تمام شد باید پنج تا هفت روز کاری منتظر می ماندم من کولامپور را خوب نگشتم اما میزبان عزیزم پیشنهاد رفتن مت به لنکاوی و پنانگ را که دو جزیره در شمال غربی کولامپور هست را داد من شب چهارم دسامبر به طرف پنانگ رفتم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.