سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ..

روز بیست ششم تا سی ام نوامبر من روز بیست ششم به ترمینال مینی بوس بطرف جاکارتا پایتخت اندونزی رفتم، با تماسی گه با میزبانم که دختر جوانی بود گرفتم اطلاع کسب کردم چون جاکارتا خیلی بزرگه مثل تهران چند ترمینال دارد و من قبل خرید بلیط اتوبوس باید مشخص کنم در کدام قسمت جاکارتا وارد می شوم که فهمیدم  باید در ترمینال مرکز جاکارتا وارد بشوم که نزدیک محل کار میزبانم هست.بلیط  مینی بوس 100000 روپیه بود و فاصله bandung  تا jakarta حدود 3/5  بود   ترمینال کوچکی در خیابان Lora بود که دقیقا در مرکز شهر یا همان center city واقع شده بود همینکه وارد خیابان اصلی شدم بهت زده شدم دور تا دور مرکز شهر پر ساختمان های بلند و زیبا که اغلب شیشه ایی بودند من عکس هایی از نیویورک دیده ام یاد آ نها افتادم  بعداً با مراجعه به گوگل متوجه شدم بیشتر آثار تاریخی ودیدنی و ساختمان  دولتی  بانکها ی مهم و وزراتخانه ها هتل ها و بزرگترین مال در اندونزی همان Plaza indonesia هست، در همین مرکز شهر است روز اول گشتی در مرکز شهر زدم و داخل یکی از ساختمان ها ی بلند که دیدم مردم عادی رفت آمد میکنند رفتم در ورودی بازرسی بدنی و عبور از درگاه الکترونیکی شدم و واقعا بشدت تمیز بود بطوریکه برق می،زد ساخت داخل بسیار مدرن بود چند راه عبوری داشت که افراد عادی حق داخل شدن نداشتن شاید دفاتر مهم بود و یک راهرو بود چهار آسانسور داشت برای طبقات زوج و فرد و آسانسور تا طبقه یازدهم  داشت من تز،طبقه هفت شروع به دیدن کردم ک معمولا فروشگاهای مختلف لوازم خاص الکترونیکی و طبقات بالاتر باشگاه های ورزشی مختلط و پارکینگ بود که من از پارکینگ طبقه یازدهم عکسهایی از شهر گرفتم واقعا مرکز جاکارتا از این طبقه خیلی دیدنی وجذاب بود یک نمای منحصر بفرد داشت که خیلی لذت بردم برای شام با میزبانم قرار داشتم رفتم ماهی وبرنج و چند جور مخلفات تند و ادویه دار بود خوشمزه بود.  27 نوامبر با سرچ گوگل متوجه شدم بیشتر آثار تاریخی در همین خیابان مردکا هست  پارک یا محوطه بسیار بزرگ در حود 75 هکتار هست که بنای یاد بود ملی 132 متری در مرکز میدان مردکا برای گرامی داشت روز مبارزه استقلال اندونزی ساخته شده و مسجد استقلال که بزرگترین مسجد در جنوب شرقی آسیا و به مناسب روز استقلال اندونزی ساخته شده است در سال 1968 و27 فوریه همان سال افتتاح شده زمانی که من آنجا بودم دختران نو جوان با لباس های زرق و برق دار وانواع تاج ها از مدارس مختلف  و آرایش شده  رقص سما اجرا میکردن در صحن مسجد، میدان مردکا یک کیلو مترمربع هست. بلندترین ساختمان wisma نام دارد46 متر ارتفاع آ ن هست. آسمان خراشی که در مرکز کوتامایباک  قرار دارد بسیار خاصه در عکس ها هست آبی رنگ نوک تیز و بریده گی اریب دارد  و یکی از آثار تاریخی  دیگر کلیسا ی جامع اندونزی کاتولیک به بنام gereja katedral کلیسای کاتولیک جامع روم واسقف اعظم جاکارتا در سال 1901 به سبک گوتیک ساخته در مرکز جاکارتا نزدیک میدان مردکا سمت راست مقا بل مسجد استقلال، یکی از پر جاذبه ترین اماکن دیدنی اندونزی taman Mini که در واقع یک منطقه مینیاتوری از تمام جزایر و شهر های اندونزی این منطقه در شرق جاکارتا است و دست رسی با ارزان و راحت است با اتوبوس و به قیمت 5000 روپیه و یک مینی بوس یه  قیمت 3000 روپیه به آسانی میشود رفت وبرای آدری کافیه اسم اش را بگوید مردم راهنمایی میکنند بلیط 10000 روپیه ( 3000 تومان)  تمام فرهنگ وسنگ و معماری خانه وشهرها سبک چینش داخلی منازل  تمام جنبه های زندگی روزمره مردم مجموعه از لباس وسنن به تصویر کشیده شده وآدمک هایی با طرز پوشش هر شهر  و استان و جزیره در آ نجا قرار داده شده یک دریاچه مینیاتوری از کل مجموع الجزایر وجود دارد موزه سینما تاتر که از سال 2007 به بهره برداری رسیده اگر وقت نکردید شهر ها و جزایر اندونزی را ببینید حتماً این مکان زیبا و شگفت انگیز را از دست ندهید.  یکی از مکان های جالب دیگر مرکز خرید Plaza indonesia هست که واقعا حتی اگر قصد خرید ندارید باید ببینید البته تمام برند های معروف در آنجا جمع است با قیمت های گران  این مرکز خرید در سال 1990 ساخته شده و چند بار در سالهای 1996 /2000 /2008 بازی و در سال 2014 کافه lamoda به آن آفزوده  شده  دارای شش طبقه  است  از جاکارتا به 28 کیلومتری جنوب آن بعضی شهر  Depok رفتم که طبیعت غیر قابل تصور داشت و از آنجا به bogor که آنجا هم هوا طبیعت کوهستانی   این مجموع الجزایر عشوه گری میکرد این پایان سفر من و خداحافظی با این مردم مهربان وصدور و صلح جو بود گذر کردن جز لاینفک سفر است ولی سخت!!! 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.