سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ...

روز بیست سوم نوامبر به solo رفتم برای دیدن مرد جاوه ایی  با ترن از yogyakarta  به solo  بلیط به قیمت 8000 روپیه ارزان بود تقریباً 2500 تومان وقتی به  solo رسیدم از اطلاعات آنجا در مورد موزه فسیل پرسید م که با کمال احترام من را به یکی از دفاتر راه آهن راهنمایی کردند بوسیله کامپیوتر آدرس و کروکی واز کجا وچه وسیله ای باید سوار شوم همه برایم بر روی یک صفحه کاغذ نوشتند به من دادند با ید به ترمینال مینی بوس  میرفتم با قیمت 3000 روپیه 20 کیلومتری خارج از سولو پیاده می شدم از آنجا هم با یک موتور سیکلت به قیمت 10000 روپیه به موزه رسیدم ماکت های بزرگ فسیلی از دایناسور و ماموت ودر جعبه های شیشه ایی فسیل انواع جانداران عظیم الجثه  شاخ ودندان حیوانات و مجسمه‌ها و نقاشی ها وعکسهایی از باستان شناسان معروف دخیل وچند اسکلت انسان و چندین جمجمه که اشاره شد که کدام ازآن مرد جاوه است این موزه انگار به طور جدی کارش را از سال1995 شرو. کرده وباغ وساختمان موزه زیبا وزیاد قدیمی نبود ماکت های فسیلی از آسیا و اقیانوس آرام sangiran که محوطه تحت اکتشاف 56 کیلومتر مربع است از جاوه مرکزی فسیل انسان اولیه و هوشمند میمون نما serta دوره پیوست که جمجمهاش در جاوه sebagai کشف شده از این جهت در مورد این موزه می نویسم چون بسیار مشهور است وتوریست های زیادی فقط برای دیدن این موزه به سولو می امدن  این موزه از سه محوطه بزرگ تشکیل شده بود  که  یکی از اتاق ما کت های سه بعدی داشت که وقتی من وارد شدم جا خوردم باز سازی شکار وزندگی انسان اولیه به صورت سه بودی شگفت انگیز بود  یک شانسی که من آوردم من را به کارگاه و لابراتوار باستان شناسی دعوت کردم یعنی بطور اتفاقی بمن گفتن لطفا، شما از،این در وارد شوید  واین واقعا جالب بود تکنسین ها و باستان شناسان بر روی فسیل کار می کردند آنجا پر جمجمه و شاخ ودندان های بزرگ مثل عاج فیل بود که با ظرافت  افراد روی آنها کار میکردن تمامی محوطه را به من نشان دادن وهمچنین وسایل کارشان را  واقعا من شانس آوردم برای کمتر کسی پیش می آید  سولو شهر کوچک وتمیز بود شاید دیدنی دیگری هم داشت من وقت نداشتم چون در سولو میزبان نداشتم باید برمیگشتم به جوجاکارتا 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.