سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ...

 روز شانزدهم تا نوزدهم من همچنان در سورابایا بودم ولی جای را تغییر دادم وبه منزل میزبان جوان ام که مدیریت یک مهد کودک داشت آمدم او در واقع در همان مهد کودک زندگی میکرد. بعد از ظهر ها هم کلاس خصوصی برای دانش آموزان  برگذار میکرد. بلاخره سرش خیلی شلوغ بود با تمام این شرایط لطف کرده من را پذیرفته بود.من یکی از دغه دغه های ذهنی ام دیدن کمادو ( komodo)  بود این حیوان که بومی اندونزی است و شبیه به سوسمار و شاید دایناسور هست دوست داشتم این همه راه را آمده ام ببینم  اما کمادو در


Balistarisland> کومودو> نقشه

کومودو نقشه پارک ملی

پارک ملی کومودو در Manggarai برات، غرب فلورس و در قسمت شرق اندونزی از archipelagos واقع شده است. این پارک شامل برخی از جزایر و دریا آن را به عنوان یک منطقه حفاظت شده به طبیعت زیستگاه را زنده آزاد برای بسیاری از حیوانات و دنیای زیر آب احاطه کرده است.زندگی میکند که رفتن به آن جزیره غیر مسکونی ( در جزیره نزدیک آن باید هتل گرفت)  برای من خیلی گران بود به همین دلیل با اینکه اصلا باغ وحش را دوست ندارم و سعی میکنم نرم ولی تنها جایی که من می توانستم komodo را ببینم باغ وحش سورابایا بود . مردم بومی می گفتن در شهر ها ویزای اندونزی دیگر نیست و برای من تنها فرصت بود چون هیجدهم نوامبر از سورابایا برای همیشه خارج میشدم پس علیرغم میل ام به باغ وحش سورابایا  رفتم  وردی آ ن 15000 روپیه بود و دوست میزبانم که یک دختر جوان سنی مذهب بود منتظر من بود,، باهم به داخل باغ وحش رفتیم و مستقیما فقط به دیدن کمادو ها رفتیم عکسهایی آنجا میگذارم. بعد از دیدن  komodo به مسجد زیبا و بزرگی در سورابایا رفتیم که یکی از مساجد معروف  سنی مذهب بود دوستم آنجا نماز خواند و هنگام نماز طبل بزرگی در چهار قسمت این مسجد بود که به صدا در می آوردن وباید کفش وجوراب را هنگام ورود در آورد ولی کاری به حجاب نداشتن من بدون حجاب وارد تمام قسمت های مسجد شدم با خوشرویی بر خورد میکردن ودر اتمام نماز با قهوه پذیرایی می کرد ن واز آنجا به موزه سیگار سورابایا که  یکی ازمحل  های توریستی هست 

واقع در سورابایا، مجلس Sampoerna موزه و فعال کارخانه، و همچنین به عنوان یک جاذبه توریستی محبوب است. در سال 1913 LIEM Seeng سه راهی، یک مهاجر چینی به اندونزی، آغاز شده چه یکی از بزرگترین کسب و کار سیگار در کل کشور تبدیل شده است. با وجود تعداد  بالا از افراد سیگاری در اندونزی مدرن، دخانیات است بومی مجمع الجزایر است. برای اولین بار توسط جهان غرب در اواخر قرن 17th معرفی شد و به تدریج در طول 150 سال آینده یک محصول عمده در منطقه تبدیل شد. امروزه برخی از بزرگترین پرورش تنباکو جزایر اندونزی شامل سوماترا، جاوه، بالی، و لومبوک، با یک منطقه ترکیبی از بیش از 250،000 هکتار زیر کشت.است عکسهایی از این کارخانه موزه کذاشتن ام از آنجا به پارک زیبایی رفتیم که مردم برای تفریح آمده بودند زنان جوان وزیبا وبا لباس تمیز ومرتب انواع خوراکی و نوشیدنی ویا آب در بطری میفروختند و بعد جا تون خالی یک یک آب میوه و شام  اندونزیایی خوردیم و سری هم به یاد بود سوکارنو  زدیم از تمامی مطالب نوشته شد عکسهایی گذاشته ام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.