سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ... مقدمات سفر م از ایران

روز دوم novembre  که در واقع روز اول نوامبر ساعت  5 بعداز ظهر به وقت کلمبو از هاستل بیرون آمدم با اتوبوس به ترمینال دورن شهری واز آ نجا  با ون  مخصوص فرودگاه رفتم  خیلی ترافیک و بارندگی بود و ساعت 8/5 به فرودگاه رسیدم برای اولین بار با airasia پرواز می کردم  در قسمت تحویل بار فقط بارهای سنگین تر از 15 کیلو با پرداخت هزینه زیاد به قسمت بار هواپیما تحویل داده میشد . چمدان کوچک من 12 کیلو بود که با خود باید داخل هواپیما میکردم در قسمت ورود به گیت  از کلمبو به Kuala Lumpur باید حتی کفش ها در آورد با کیف وچمدان روی قلکت بازرسی گذشت و پا برهنه به طرف گیت رفت و چوان عکس من محجبه بود دو مامور با دقت و ذره بین عکس را نگاه  کردن وارد هواپیما شدم چون مسافر زیاد نبود میشد بعد از مقدمات اولیه وراهنمایی مهمانداران روی صندلی داراز کشید چون در هر ردیف سه نفر بودند وکسی در کنار من نبود پرواز از ساعت 23/ 45 تا 5 /35 صبح تقریباً 6 ساعت از کلمبو تا کولامپور طول کشید من بلیط را چهار ماه پیش 109$ رزرو کرده بودم البته من در طی شش ساعت به کولامپور رسیدم که باید 5 ساعت هم در فرودگاه کولامپور بمانم برای هواپیما ی بعد ی که من را به بالی برساند  ساعت 10 صبح دوباره مراحل مختلف ورود به هواپیما انجام شد. وارد هواپیما ایر آسیا شدم و 1/47 به  فرودگاه بالی رسیدم   که کنترل پاسپورت ومدارک برای خروج گیشه مربوطه مراجعه کردم چشم تان روز بد نبیند همین که پاسپورت ایرانی من را دید گیر داد  تمام مدارکی را گه در تهران  تحویل سفارتخانه اندونزی داده بودم میخواست. البته ما در تهران فرمی را امضا می کنیم بر این مبنا که گرفتن ویزا دال بر ورود به خاک این کشور نیست ودر فرودگاه اگر مدارک ناقص باشد می توانند دیپورت کنند مدارک مثل بلیط برگشت از اندونزی  وبلیط برگشت به ایران حالا یا از اندونزی یا از کشور دیگر بلاخره باید بلیط برگشت به ایران رااز یه کشوری داشته باشی وبه تعداد روزها باید  رزرو هتل داشته باشی در همه مسافران بآ من هم پرواز بودند رفته بودند وگیشه های بازرسی خروج خالی شده بود ولی همچنان مدارک من بر رسی  میکرد من خسته شده بودم به مامور مربوطه به شوخی گفتم. ناهار مهمان شما هستم مامور دیگر آمد گفت چرا آنقدر معطل میکنی گفت چون ایرانی هاست. ومدارک کامل، بلاخره از فرودگاه خارج شدم همانجا سیم کارت به قیمت 19 $ خریدم که اشتباه کردم در بیرون از فرودگاه 3  دلار هست و 100 دلا ر خورد کردم بیرون از فرودگاه بهتر هست اگر لازم دارید بهتر کم خورد کنید  بیرون از فرودگاه یعنی هوای اندونزی بهتر ازهوا  سریلانکا شرجی بود رسیدم من از خط استوا گذشتم برای خودم جالب بود خسته بودم وخوشحال. در عکس ها می توانید بالی را از آسمان ببینید