سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ... مقدمات سفر م از ایران

روز سی ام اکتبر از کندی به دامبولا رفتم برای دیدن معبد بزرگ  معرفی که بودای هفت متری در آن  خوابیده بود از خانه میزبانم که در شش کیلومتر ی کندی در روستا واقع شده بود به شهر کندی با اتوبوس 15 روپیه واز ایستگاه  Bus stop kandy ( که ایستگاه مرکزی در شهر کندی  و ایستگاه مهم تراز آن که نزدیک هم هستند بنام goodshed)  که برای تمام نقاط اعم روستا و شهر ها و نقاط دیدنی اتوبوس دارد اگر راننده ون،یا تاکسی گفت به این جا یا آنجا اتوبوس ندارد دورغ محض هست اتوبوس بسیار ارزان قیمت هست  ،  رفتم  وآنجا با 90 روپیه به شهر دامبولا رفتم دو معبد آنجا بود که اولی بودا بسیار عظیم و طلایی بر فراز آن نشسته و راهبان با  ردعا  های نارنمی در اطراف با لای دیوار در در حال نیاز یا گل آوردن برای بودا تمامی معابد بوی گل می دهند بخصوص گل مریم  بیشتر نذر گل مریم است و حیاط  آلاچیق های زیبا بوی خوشایند تمیز بی حد و اندازه  چسبیده با این معبد، معبد دیگری هست  که حدوداً من نشمردم اما فکر کنم 500 پله ایی دارد از از فراز این معبد چشم انداز زیبایی از شهر دارد در این معبد در دخمه ای طویل بودایی هفت متری از سنگ خاکستری تراشیده شده است و تمام دخمه حتی سقف آن نقاشی شده بسیار جالب  هست بلیط  ورودی این معبد 2500 روپیه است  آ گر نخواستند چنین هزینه ایی را بدید  می توانید بالا بروید واز چشم انداز ش لذت ببرید  برای عکاسی خیلی خوب آست 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.