سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ... مقدمات سفر م از ایران

روز بیست و ششم به شهر Yala رفتم  شهری معروف به داشتن منطقه محیط زیست حفاظت شده حیوانات وحشی،  این شهر پر توریست وبسیار فریبنده بود ومن که علاقه مند و عضو سایت دوستداران و حفاظت از محیط زیست حیوانات هستم متنفر از باغ وحش و سیرک، تصمیم جدی داشتم حیوانات این موجود دات عزیز وبی همتا را در محیطی اینچنینی بینم از جفایی که ما انسانها متمدن به این جانداران اعم از گوشت و پوست میکنیم و هر روز بیشتر محیط زیست شان به عناوین مختلف از بین می بریم. بلاخره بعد از طی 304 کیلومتر از گاله به Yala  رسیدم  دلا ل در آنجا فراوان هست فوری من را سوار جیپ کردن به بهانه اینکه میخواهیم ترا به هتل ات برسانیم تو راه اتاق ارزان تری پیشنهاد کردند برای دیدن اتاق موافقت کردم وقتی رسیدم دیدم قبل از قرار داد اتاق باید قرار دارد Yala safari را ببندم به قیمت 60 دلار این هزینه برای من وحشتناک بود عصبانی شدم بیرون آمدم باز اتاق دیگری پیشنهاد کردند اتاق را گرفتم چمدان کوچکم گذاشتم به بهانه غذا خوردن، بیرون آمدم در خیابان ها هم همینطور بود. قیمت بالا تر بود بلاخره بعد از چانه زدن زیاد با 50$ موافقت کردم هم اتاق هم بازدید از Yala safari, قرار کذاشتن 5 صبح تا 2 بعد از ظهر گشتیم، چند تا طا و وس وچند تا بوفالو که در تمام سریلانکا پرورش داده میشه و جالبتر از همش مورچه خوار بود و چندتا آهو و یک فیل که همه جای سریلانکا هست واقعا نمی ارزید و  خبری  از حیات وحش نبود و طبیعت سریلانکا صد بار زیبا تر از حیات وحش بود شهر Yala پر دزد جیب. بر بود همینکه برگشتم سراغ پول رفتم شمرده دیدم از هر دسته ده تایی پنج تا کم هست. یعنی  ده تا صد دلار ی از پول های کم شده پسر صاحب هاستل دور و اتاق من می پلکه من هم رفتم به صاحب هاستل گفتم الان می روم پیش پلیس چون از اتاق من شما کلید دارید هزار دلار م گم شده پسر ش پرید جلو گفت نرو پیش پلیس بیا بگردیم شاید افتاده زیر تخت آمد رفت زیر تخت گفت بیا این پولت زیر تخت بود در صورتی من سه دسته  نداشتم من فقط دو دسته پنج تایی داشتم. همان عصر با اینکه خسته بودم به matarà رفتم و اتاق گرفتم صبح به برای سفر به شهر کندی به ایستگاه قطار رفتم. در سریلانکا دو سبک قطار وجود دارد یکی اکسپرس که گرانه ویکی معمولی که خیلی ارزان‌تر هست. Yala  و matràs.  شهر جالبی نیستند