سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ...

روز بیست  و پنج ام اکتبر به  شهر Galle رفتم    فاصله کلمبو تا گاله 160 کیلومتر که به علت باریک بودن جاده دو طرفه و کم بودن سرعت ماشین ها(  60 کیلومتر)  سه ساعتی طول میکشد مورد خاصی که کلمبو داره این هست  که ازهر جایی  در جاده یا خیابان اصلی میتوانی برای شهر مورد نظرت اتوبوس را با دست تکان دادن،  متوقف کنی و اینکه ترمینال مخصوص برای سفر های بین شهری نداره  وازایستگاه های اتوبوس دورن شهری یا از ترمینال اتوبوس دورن شهری می توانی ، به هر شهری بری تمام شهر و روستا اتوبوس دارد حمل ونقل سریلانکا بسیار خیلی ارزان و مرتب هست  در اینجا هم ریکشا هست ولی برای توریست گران عنوان میکنند و باید چانه بزنید آخر هم متوجه میشی کلاه سرت رفته چون معمولا به توریست دورغ زیاد میگن. مثلاً می گن  اتوبوس برای جایی گه میخواهی وجود ندارد در صورتی که به تمام مناطق دیدنی و تاریخی اتوبوس وجود داره  معمولا تا از اتوبوس پیاده میشی یا از مکانی  وارد خانه میشی بلافاصله رانندگان تاکسی‌ها جلو می آیند و می گویند برای محل مورد نظر شما اتوبوس وجود ندارد آدرس را از عابر یا مغازه دار بپرسید. اتوبوس دورن شهری و بین شهری یک  شکل ویک شرایط را داره  قیمت  بلیط اتوبوس با دستگاه  فاصله سنج محاسبه میشه وبلیط  بر حسب فاصله صادر میشه من مسافت هایی کزاز فرودگاه تا هاستل 800  روپیه تاکسی ارائه میداد با 60 روپیه رفتم حتما بلیط را بخوانید وبعد پول پرداخت کنید شهر در سریلانکا خیلی کوچک اما بطور غیر قابل وصف زیبا هستند و گاله یکی از آنها ست  مهم ترین قسمت دیدنی آ ن  قلعه‌ی آ لمان ها ست  که بسیار طویل و ارتفاع نسبتا خوبی داره که ادامه آن به دریاچه ای چشم نواز میخوره باید با حوصله دقت بگر دین نا لذت ببرید در تقریباً قسمت انتهای شرقی دریاچه دو کوچه بسیار دیدنی از یک معبد زیبا و کلیسا قدیمی مکان هایی که آثار ی از آنها بجا مانده در این کوچه ها رستوران را محلی شیک و هتل های گرانقیمت هست بار وکلاپ هم هست از ده صبح تا  پنج بعداز ظهر می توانید در این شهر که به علت بکر بودنش  تمامش ثبت فرهنگی شده دیدن کنید هاستل های  دورن شهر گران هست اما پنج تا ده کیلومتر قبل از ورود به شهر یعنی در روستاها که در ساحل اقیانوس هستند می توانید اتاق های خوبی باروی با 7 تا 10 $ اجا ره کنید این فاصله را هر روز با اتوبوس زیادی که آنجا اغلب می گذرد با قیمت 10 تا 15 روپیه طی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.