سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ...

 آغاز سفرم به سریلانکا.  ،، ساعت سه صبح سوار هواپیما شرکت air india شدم ساعت هفت ده دقیقه رسیدم تا ساعت هفت کارهای ورود به کشور سریلانکا انجام شد از جمله 35$ برای ویزا که تو فرودگاه با پر کردن ساده نام و نام خانوادگی وشماره پاسپورت  ونام شرکت هواپیمایی که با آن آمده اید و شماره پرواز.. بعد باید به یکی از ماموران پلیس که آنجا هستند مراجعه کنید.ودر خواست سیم کارت سریلانکا کنید که او بلافاصله به شما می دهد اما برای فعال کردن آن باید به افراد ی که پشت گیشه هایی برای این کار نشسته اند بروید بعد از بررسی پرداخت هزینه ویزا یک فرم دیگری مثل فرم گفته شده در بالا پر میکنند وآن کارمند سیم کارت شما را فعال میکند البته برای این سیم کارت باید همان جا در  فرودگاه شارژ بخرید هزینه مکالمه بالاست با توجه به وجود واتساپ که با آن می توانید مکالمه کنید چت کنید وبا تلگرام ویس بفرستید بهتر است برای مدتی که سریلانکا هستید فقط اینترنت بخرید من برای 15 روز 10 دلار که بنظرم خیلی گران بود بخرید من برای کلمبو میزبان مردد ی داشتم از Booking.com یک تخت در اتاق شش تخته خانوم ها رزرو کرده بودم مستقیم با اتوبوس در فرودگاه به آنجا رفتم سرویس حمل ونقل سریلانکا دورن شهری در همه شهرها یش اتوبوس به تمام نقاط شهر داره توک توک هم هست من سه شب پشت سر هم نخوابیده بودم خیلی خسته و بی دقت شده بودم با توک توک که 200 روپیه قرار گذاشته بودم 2000 روپیه دادم. اون هم اصلا چیزی نگفت گرفت و رفت در سریلانکا دزدی جیب بری توجه ومزاحمت برای زن تنها زیاد هست. مردم بسیار بی فرهنگ وحریصی دارد.در ایستگاه اتوبوس رانند ه با توک توک ها یه روابطی دارند  راهنمایی درستی در مورد اتوبوس مورد نظر شما نمی کنند مدام از توریست می خواهند سوار تو ک توک شوید. در صورتی که اتوبوس به همه نقاط وحتی ایستگاه راهن دارد. باید از چند نفر پرسو جو کنید معمولا آدرس می پرسید بلد نباشند یه آدرس الکی می دن از چند نفر بپرسید جای هاستل من بسیار محل خوبی و بر خیابان اصلی که پر از پاساژ جواهرات مصنوعی غذا خوری پیتزا فروشی همه چیز بود اما اتاق وتختش اصلا کیفیت نداشت من آنرا 11/5 $ رزرو کردم یک اتاق خالی یک جای شارژ و توالت  وتمام  در راهرو که دوحمام ود توالت بود که باید بیشتر از بیست نفر استفاده می کردن من چون دوباره به کلمبو برای پرواز به اندونزی باید برمیگشتم، فردا ش یعنی 25 اکتبر بهgallec  رفتم ده کیلومتر متری galle یک هاستل که اتاق خصوصی را1500 روپیه سریلانکا گرفتم خوب بود با سرویس کامل ( هر روپیه تقریباً 24/5 تومان ماست) بهترین تبدیل دلار در این کشور فرودگاه است چون صرافی درستی نداره  تا سراغ خورد کردن میگیری باید بری همین جواهرات وسنگ ها که در هر شهری یه قیمت کمتر قیمت روز ارز جهانی می دهند ولی فرودگاه برد دارد ودرست وطبق قیمت ارز روز می دهد من خیلی پشیمان شدم در فرودگاه بیشتر خورد نکردم در فرودگاه هر دلار 143/4 بود در شهر 137 تا 138 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.