سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ...

روز هشتم تا دهم از سفرم به هند را در شهر بزرگ مدرن وزیبا دهلی بودم من فکر میکنم به زمان بیشتری برای دیدن این پایتخت سحر انگیز نیاز داشتم دهلی نسبت به بقیه شهر های هند بزرگتر و تمیزتر هست از حمل  ونقل خوب دورن شهری برخوردار است اتوبوس هاش مثل اتوبوس های شرکت واحد خودمان است و بلیط آن در داخل اتوبوس مثل بقیه شهر های با پول نقد تهیه میشود ونسبتا ارزان است  وسایل دیگر ریکشا یا همان موتور سه چرخه با اتاقک و یک نوع دیگر ریکشا بود که مسقف نبود وبه دوچرخه وصل بود و مترو دهلی،، دهلی دو نوع مترو دارد،یکی بسیار تمیز و محوطه آن مثل فرودگاه می ماند و قطار ها از محوطه به وسیله درب شیشه ای جدا می باشد وهمین که قطار توقف می کند درب شیشه ای باز میشود ومردم سوار ویا پیاده میشوند دورن قطار به شدت تمیز وزیبا و ایستگاه ها به دو زبان هندی و انگلیسی چند بار در طول یک مسیر اعلام میشود بلیط ها به شکل ژتون است که تا آخر مسیر باید همراه مسافر باشد و هزینه این مترو که در میسر های خاص مثل فرودگاه تا اماکن مختلف شهری تردد میکند بسیار گران است و خلوت، ،، و مترو نوع دیگر ی هست که کیفیت مترو خودمان را دارد و مردم از سر و کول هم بالا می روند قیمتش  ژتون هایش ارزان هست  دهلی آثار و اماکن زیادی دیدنی دارد و مراکز خرید بزرگ چندین پاساژ (مال)انواع برند ها و رستوران ها و کمپانی های معروف،،  مردم. هند اهل سیگار و مشروب نیستند اما شهر دهلی دارای بار ها و کلوپ و دانسینگ میباشد. یکی از اماکن دیدنی مسجد قدیمی سنی مذهبJama masjid old Delhiاست که در قسمت شلوغ شهر و بازار محلی قدیمی اما از اقتصاد دی مهم شهر واقع شده وقتی بالای پله های این مسجد بودم  و خیابان روبرو نگاه می کردم واقعا شلوغی هند را حس کردم درهم بودن انواع وسیله حمل و نقل و در پیاده رو  انگار مردم چسبیده به ایستادند در صورتی که همه عابر قصد حرکت داشتند مردم صبور وصلح خویی هستند با تمام این در هم بر همی اصلا دعوا و مرافعه ایی نیست. یکی از مراکز اصلی شهر خیابان طویل مهم Jantar میباشد و در این خیابان رصد خانه Jantar mantar قرار دارد که در دوران اکبر شاه ( پادشاه سنی مذهب مغولی الاصل هندی)  در دو شهر مهم جیپور و دهلی ساخته شده اکبر شاه یکی از شاهان مهم واثر گذار ولایت  کشور هند بوده، در خیابان Jantar بازار بزرگی با قیمت مناسب از همه گونه وسایل اعم پارچه لباس مردانه و زنانه مجسمه‌ها ی خدایانشان و زیورالات بدلیل که در هند خیلی رایج است و زیبا و برای سوغاتی مناسب وو.. اما به توریست قیمت دو تا سه برابر میگن باید چانه زد وبه نصف یا یک سوم قیمت رساند این بازار برزگ در زیرزمین قرار Palika bazar و میدان زیبایی بنامRajiv chok که اطراف این میدان باندهای معروف اما گران قرار دارد. یکی از خیابان های دیگر مهم دهلیJanpath steert که در طول مسیر این خیابان چند آثار تاریخی مانندFblakpو Conegut placesو gate india قرار دارد یکی از معابد بسیار بزرگ ودیدنی دهلی بنام tampel mandirt در خیابان Marg قرار دارد واقعا باید دیده شود این معبد متفاوت است در هند قدم به قدم معبد هست از معابد  ادیان مختلف اما چندتایی از آنها جز آثار تاریخی شگفت انگیز هستند.  شهر دهلی پایتخت سیاسی کشور هند هست که در قسمتی بزرگ از شهر کاخ رییس جمهوری و پارلمان قرار دارد که جز دیدنی شهر البته از خارج ساختمان می توان دیدن کرد چطور توصیف کنم کاخ رییس جمهوری و ساختمان دفتر کاخ نمی دانم از بس،زیباست یکی از معابد در قسمتی دیگر این پایتخت معابد از نظر مدرن بودن و سازه ومعماری جالب وبخصوص باغ دل انگیز بهایی های هند ی وروزه دورن آن که فکر می کنم هزینه بسیار سنگینی داشته در شب مثل الماس می درخشد در روز که دارای چند استخر وباغ بسیار وسیع دیدنش خالی از لطف نیست مردم هند به گردشگری وبازدید از اماکن تاریخی کشور خود بسیار علاقمندند. و یکی عز تفریحاتشان در روز های شنبه و یکشنبه گشت وگذار با خانواده اشان در این اما کن هست

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید فرسودی چهارشنبه 22 مهر 1394 ساعت 19:58

سلام فرح خانوم
ممنون از نوشته های زیباتون
اگه میشه جزییات رو بیشتر بنویسین مثل قیمت بلیط قطار،اتوبوس،غذاها و ورودی ها

ممنون

دوست عزیز من سعی کرده قیمت ها را بنویسم ممنون بیشتر در مورد سعی میکنم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.