سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ...

روز هفتم  از سفرم هند با هیچ از جی پور به اجمر رفتم فاصله این دو شهر 140  کیلومتر بود در اجمر آتشکده از ایرانیان مهاجر بعداز ورود اسلام به ایران که  کشور عزیزمان زا ترک کرده بودند وسالها دارازدرهند  اقامت گزیدن روایت است در زمان مهاجرت،  ماهارجا (پادشاه)  آن زمان  شرط پذیرش اسکان آنها این بوده زنان پارسی لباس زنان هندی زا بپوشند با قبول این مورد سالیان دراز زندگی همراه با صلح در کنار مردم هند دارند.در بمبئی و پونا و اجمر پارسیان بیشترین جمعیت را دارند و وضعیت خوبی از نظر مالی دارند. و هتل های ارزان قیمتی در تمام ایالت های مهم هند دارند تصاویر از آتشکده در شهر اجمر همراه با این گزارش هست و  در 20 کیلومتر ی شهر اجمر شهرمذهبی کوچکی بنام پوشکار /pushkar واقع شده که برای زیارت هندو مذهب ها مهم هست از شهرهای نزدیک ایالت راجستان برای زیارت به این شهر آمده و در دریاچه به همین نام پوشکار غسل میکنند و نذورات شامل غذا یا مجسمه‌ها ی کوچک از خدایانشان قرار میدهند و کسانی هستند که برای آنها جادو می نویسند یا با روحانی های ساکن معابد برای آنها دعا می خوانند و زایرین را تبرک میکنند معابد بسیار قدیمی و بزرگ و متعدد در پوشکار هست.  پلکان های به سمت دریاچه که مقدس اند و مانند معابد باید با برهنه بر روی آنها  تردد کرد نا گفته نماند که جاده اجمر به پوشکار بی نظیره از زیبایی طبیعت انگار این جاده به بهشت ختم می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.