سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا

در ششمین روز از سفرم در هند،  از ادیپور زیبا به جی پور رسیدم  سه شهر در هند به مثلث طلایی معروف هست عبارتند از جی پور / دهلی /آگرا/ که جی پور به شهر صورتی معرف هست جی پور مرکز ایالت راجستان هست که نام قدیم آن مهارتها جای بوده, که البته آجری رنگ که اون هم فقط در خیابان بسیار طویل حدود 14 کیلومتر تمام آثار تاریخی و گردشگری در این خیابان واقع شده که عبارتند از city Place/Hava Mahal /jaipur museum / Birla temple/city gate / mubarak Mahal /Jantar Muntar/peacock gate /jaipuri folk dance /.... 

و معبد بزرگ شهر جی پور که متعلق به کیریشنا و همسرش رادا هست واقعا مردم هندو در انجام وظایف دینی جدی هستند معمولا عبادت آنها از صبح زود تا ساعت یازده بطور متناوب مراسم مذهبی انجام میشود ومردم هندو مذهب در طول این ساعات می توانند به معبد آمده  عبادت صبحگاهی خود را انجام دهند این عبادت که دو بار در طی یک روز هست عصر از ساعت هفت تا هشت اوج مراسم  میباشد انجام عبادت یک فرد هندو خواندن سرود مذهبی دسته جمعی دست زدن واز طرف افراد روحانی بطرف مردم آب مقدس پاشیده میشود وبه عبادت کننده گان تکیه کوچک پنبه آغشته به عطر ویک عدد سر گل داده می شود و پودر قرمز رنگی که به پیشانی در رستنگاه مو و بین دو آبرو کشیده می شود.مومنین خود را در روی زمین رو به شکم دراز کشیده دعا خوانان کف معبد را می بوسند، شهر جی پور دو قسمت داره شهر قدیمی جی پور ( که همان قسمت توریستی شلوغ وکمی کثیف اما بسیار دیدنی)شهر جدید جی پور که بافت مدرنیته داره البته این دو قسمت به هم چسبیده آند و در نهایت یک شهر بسیار بزرگ را تشکیل می دهند خیابان های شهر جدید جی پور بهترین فروشگاه و برند ها معرف چند ین پاساژ ( مال) بزرگ که شامل رستوران و کافی شاپ وفروشگاه ها که البته قیمت ها بالا هست سینما ومدرسه بازیگری و چند پارگ زیبا که در یکی از آنها مثل کشور خودمان نمایشگاه از پارچه مبلمان و سفال های رنگی و کارهای چوبی به نمایش و فروش گذاشته بودند. میزبان من در جی پور یک خانواده بزرگ مسلمان سنی مذهب هندی بود ک در یک خانه بسیار قدیمی برزگ زندگی می کردند، در این خانه هشت خانواده زندگی می کردند که دو برادر ازدواج کرده و پنج خواهر ازدواج کرده و پدر و مادر مسن  وحدود  هیجده بچه دختر وپسر،،خانواده همه بسیار مهربان و مهمان دوست بودند در یک آشپزخانه غذا می پختند بر روی یک اجاق گازی دو شعله که بر روی کف آشپزخانه قرار داشت من در خانه های میزبانانم از دهلی تا جی پور لوله کشی گاز ندیدم همه کپسول گاز داشتند،همه خانوم ها  در آشپزخانه صبح باهم صبحانه می خوردنروی کف زمین کلا صبحانه در هند بسیار ساده است چای که شامل شیر ورای ادویه دار و یک قرص نان که به آن روغن خوش بویی مالیده می شود، در تمام هندوستان نان در خانه پخت می شود مکانی به عنوان نانوایی وجود ندارد و همچنین فروشگاه نان فانتزی هم نیست البته در مغازه‌های خوار و بار فروشی نان فانتزی کم و بیش پیدا می شود مرد خانواده میزبان من که خیلی مهربان ودوستداشتنی بود اجازه عکاس از خانوم ها را نداد اما از آشپزخانه و طرز تهیه نان من توانستم عکس و فیلم بگیرم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.