سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ...شروع سفر هایم

در روز جمعه سوم شهریور ساعت 8:10 با یک ساعت و بیست پنج دقیقه تاخیر پرواز از فرودگاه امام با هواپیمای ایرباس پرواز ودر  2:15 در بمبئی هواپیما فرود آمد بعداز چکینگ اولیه و پر کردن فرم اطلاعات شخصی درون پاسپورت که البته خودشان کمک میکنند و ترخیص مسافران وگرفتن در داخل فرودگاه اتوبوس و مترو و ریکشا برای جابجایی مسافر مهیا بود به مقصد من ریکشا مناسب تر بود بمبئی شهر بسیار زیبا ساحلی و آب و هوای گرم شرجی مانند مردمش که بسیار گرم و مهربان هستند شهری با ترکیبی از مردم فقیر و غنی با مذاهب گوناگون در تنگنا تنگاتنگ هم با صلح و شادی زندگی میکنند. فقر هرگز نتوانسته شادی پرانرژی مردم زایل کنه در چهره ها عموما لبخند وصدا موسیقی شاد در همه جا اغلب موسیقی دو صدا از زن ومرد باهم می خوانند زنها نقش مهمی در اقتصاد خانواده دارند از دست فروشی تا منصب های مهم، حمل ونقل دورن شهری شامل  که خیلی فرسوده و نا مرتب می باشد با رانندگی بسیار بد،بلیط در اتوبوس  برحسب مقدار مسافت فروخته می شود وهمان جا صادر با پول نقد ، مترو در بمبئی به بسیاری مرتب وسیستم ورود وخروج در این کشور میلیارد نفری بسیار ر دقیق ومرتب مثل فرودگاه بازرسی بدنی وبار اعم از کیف یا هر چیز،قابل حمل در ریل بازرسی قرار میگیرد قطار های مترو برای محلات کم ازدهام ومسافر های دورن شهری بسیار تمیز  ولی برای حومه شهر ومحلا ت پر ازدهام فرسوده بود قیمت بر حسب مسافت از ده روپیه تا سی روپیه میباشد، ریکشا موتور سه چرخه با یک اتاقک که در بمبئی کیلومتر شمار داشت اتاقک سیاه با سقف زرد و تاکسی‌ با تاکسی متر که گرانتر از بقیه بود با بدنه سیاه  و سقف زرد من روز اول به دو معبد بزرگ رفتم فکر کردم جشن خاصی ولی توضیح داده شد هر روز صبح وشب این و مراسم اجرا میشود در واقع عبادت روزانه آنها ست شاید شادی عمومی مردم به سبب همین اجرا رقص شادی دو بار در روز جز یااز وجودشان شده بمبئی شهری در ساحل اقیانوس هند و چون به دریای عمان راه دارد من ماهی ها میگو های آشنا دیدم مثل ماهی حلوا سفید و سیاه و شیر اقیانوس کادر بندر عباس کوچکتراز ماهی شیر های بزرگ با سر نیزه ایی و میگو های درشت صورتی مثل میگو های خودمان قیمت هاش مناسب بود میگو خوب کیلویی 150 روپیه ( 1 روپیه معادل 53 تومان)  مردم توریست دوست در واقع عاشق توریست نه فقط به چشم تجاری از سر مهربانی، صبور زحمت کش وقایع وخوشحال بدون بحث و مرافعه با ترافیک زیاد با مهربانی از کنار هم بی نظم وبازگشت رد می شوند 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.