سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفرنامه، سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ... مقدمات سفر م از ایران

امروز در تاریخ 17/6/94 بلاخره ویزای تایلند گرفتم در واقع راحت ترین  ویزا بود آدرس سفارتخانه تایلند بهارستان کمی بعد از پل هوایی عابر روبروی بیمارستان طرفه کوچه استقلال روز های کاری از یکشنبه تا پنجشنبه مدارک مورد نیاز کپ ی شناسنامه و گذرنامه و کارت ملی که باید همه کپی ها روی یک برگه A4 باید باشه و رزرو بلیط رفت وبرگشت و یک قطعه عکس 3در 4، هزینه برای یکبار ورود 35 یورو / و برای دو بار ورود 70 یورو / با ارائه مدارک به سفارت  سه روزه  ویزای شما آماده ست . این آخرین ویزای بود که از ایران گرفتم، با برنامه ریزی که از نظر مدت زمان کردم در فوریه  اواخر اسفند یعنی 2016 میلادی به تایلند میرسم دورتر از این زمان کشورها ی دیگر ویزا نمی دهند و من باید ویزای بعضی از کشور ها را در طی سفرم بگیرم و بعضی از کشورها مثل سریلانکا و لائوس در بدو  ورود ویزا می دهند از مسائل تاسف بار که در طی آمده کردن مدارکم برای ویزا تایلند پیش آمد لوازم التحریر فروشی تقریباً نزدیک سفارت تایلند در خیابان بهارستان بود که گویا از چگونگی تهیه مدارک ید طولانی داشته و کامپیوتری فرم پر می کرد من هم  برای کپی پر کردن فرم به آنجا مراجعه کردم که آقایی  منتظر پر شدن فرمش بود   پر کننده فرم که مرد جوان و تحصیل کرده ایی بود سوالاتی از قبیل شغل تان را چه  بنویسم چند بار ورود برای تایلند میخواهید می پرسید.، من هم در ذهن خودم مشخصاتم را مرور می کردم تا آماده باشم سریع خواب بدهم . وقتی شروع به کردن فرم من کرد تز من هیچ سوالی نکرد. فرم پر شده داد دستم  کنترل کردم، دیدم برای شغل نوشته خانه دار و برای  دفعات ورود یکبار  ، فرم برگرداندم گفتم اشکالاتی داره چرا شغلم را سوال نکردی و دفعات ورودم را؟ ایشان با لبخند فرمودند برای خانم ها همه را خانه دار و یکبار ورود میزنیم  جواب دادم خوب اشتباه میکنید این همه خانوم در شغل های مهم پست های خاص با این که خانه داری هم با ارزش وبسیار با اهمیت هست ولی مگر می شود فقط شغل و هویت را به صرف اینکه انسان جنسیت زن هست عمومی نوشت!!! یا شما خودتان بدون سوال تصمیم میگیرید خانم ها یکبار ورود بنویسید. من حتی بیشتر دو بار میخواهم وارد تایلند بشم  چون احتمالا تایلند مقر  من به کشورهای لائوس ویتنام وکامبوج هست واقعا متاسف شدم از این تبعیض  که این شهر وند. خودمان برای مردها و زن ها قایل می شد 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.