سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا ... مقدمات سفر م از ایران

یکی از کشورهایی که باید از ایران حتماً ویزای را گرفت کشور اندونزی هست که گویا قبل 12 تیر ماه 1392 در بدو ورود در فرودگاه اندونزی ویزا صادر می شده و من با تحقیقات و بررسی وخواندن سفرنامه های ارزشمند دوستان و تماس با آنها همه قبل سال 92 اطلاعاتشان بود و سرچ در اینترنت که آژانس ها گذاشته اند اغلب نا کافی ودر مورد هزینه بیشتر از واقعیت من برای اخذ ویزا اندونزی خیلی دچار استرس واشتباه شدم بنظرم بهتر ویزا هایی که دوستان خودشان می خواهند اقدام کنند بهتر است خودشان به سفارتخانه ها مراجعه و بروز ترین اطلاعات کسب کنند. من چهار بار به سفارتخانه مراجعه کردم و افراد ی که مراجعه می کردن اغلب کارمندان آژانس بودند برای اخذ ویزا گروهی انفرادی بسیار کم بود معمولا هم برای یک هفته به بالی. من به اطلاعاتی اینترنت و دوستان اکتفا کردم برای یکماه چند جزیره و بخصوص چند شهر از جزیره جاوه در برنامه گردشگری ام  گنجاندم بر این اساس چند بلیط ارزان قیمت از airasia خریدم برای گرفتن فرم ویزا به سفارتخانه مراجعه کردم گفتن ویزای عادی توریستی 14 روزه وبا دعوتنامه یکماهه ست و مدارک مورد نیاز عبارت از اصل بلیط رفت وبرگشت کانفرم  وکپی.. رزرو هتل برای تمام مدت اقامت... اصل کارنامه با شش ماه اعتبار و کپی.. اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی.. گواهی حقوق با مهر و تایید وکپی کسانی  که شغل آزاد دارند باید مدارک دال بر آن داشته باشند گردش حساب شش ماهه بانکی  ومانده حساب با سقف 10 میلیون تومان و 50 دلار  جدید ... من بلیط برگشت نداشتم چون سفرم ادامه دار هست ودر آن زمان مانده حسابم ده میلیون نبود دعوتنامه هم نداشتم ولی اگر اقامت یکماهه نمی گرفتم بلیط ها هم سوخت می شد چون قابل استرداد نبود  با چند آژانس تماس گرفتم.. گفتن با مبلغی بیشتر 14 روزه ویزا می توانند تهیه کنند من تصمیم گرفتم اول خودم با همین مدارکم مراجعه کنم اگر نشد از طریق آژانس اقدام کنم پس از سایت  Booking.com  در شهر ها و جزایری که بلیط داشتم هتل پنج ستاره سوری رزرو کزدم که بعد لغو کنم..با فرم که خودم پر کردم، پنجشنبه 5/6/94 رفتم سفارت از خواستن تاریخ رفت وبرگشت بمدت 14 روز بنویسم  یک هفته بعد در تاریخ 12/6/94  برای جواب رفتم با کمال تعجب ویزای من با یکماه اقامت گرفتم ... ادامه دارد 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.