سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر، همراه وهمگام با باد

من آشوب هستم عاشق سفر، ارزان سفر میکنم

سفر من به جنوب و جنوب شرقی آسیا

سلام دوستان. شرح این دوره از سفرهایم... سفرها ی من در جنوب و جنوب شرقی آسیا طی میشود و می خواهم تجربیات سفر یک زن آسیایی تنها  زا در جاده ها  و کشورها  و شهر ها با شما عزیزان به اشتراک بگذارم  هم مجموعه ایی ازاتفاقات شیرین و تلخ......  ........کشورهایی را که در نظر دارم. هند سریلانکا اندونزی مالزی. سنگاپور. مالزی.. تایلند.. کامبوج لائوس ویتنام.. این چند کشور را یک ساله مطالعه می کنم. از نظر نقشه جغرافیایی آسیای و تاریخ آنها را و سفرنامه هایی که دوستان نوشته اند و پیگیری افرادی که در سالهای اخیر به این کشورها رفته اند و اطلاعات بروز دارند از طریق ایمیل. تلفن.. اس ام اس.. و الحق که دوستان دریغ نکردند در این یک سال سعی گردم اطلاعات استفاده از وسایل ارتباط جمعی را هم بیشتر کنم و زبان انگلیسی  را هم  بهتر کنم و وسایل سفر فراهم کنم واز همه  سختر مبلغی که بتوانم با آن در سفر روزگار بگذارند .. سعی میکنم ارزان سفر کنم ارزان سفر کردن هم در افراد متفاوت هست  برای هرکس یه سقفی دارد و شرایط سن و جنسیت هم مطرح هست  زن و تنها هستم  بنا براین حتما باید مکانی برای خواب و استراحت  حتی با حداقل قیمت در هر کشور وشهری بتوانم فراهم کنم با خورد و خوراک و گرما  سرما وهر جور شرایطی بهداشتی یا حتی غیر بهداشتی  می توانم کنار بیایم برای شروع بعد از گشتن چند سایت مثل cheap oir و..غیره یه  بلیط رفت و برگشت به بمبئی به قیمت 900000 تومان پیدا کردم که برگشتش سوخت میشه چون سفرم ادامه دار هست.  چرا بلیط رفت وبرگشت؟  اولا  سیاست هوایی ایران در یک سال اخیر برای بعضی از کشور ها هست که بدون داشتن بلیط برگشت حق خروج به ایرانی ها نمی دهند مگر دانشجو یا اقامت کشور مورد نظر را داشته باشی.. البته از نظر قیمت بعضی از بلیط ها رفت و برگشت با یکطرفه یا فرقی نمی کند یا حتی ارزونتره.. که این بلیط که خریدم ارزونتر هست  با اطلاعاتی که داشتم می دونستم که باید بلیط های قطارها ی داخلی هند که هم ارزونتره برای حمل ونقل بین شهری و هم از اتوبوس‌هاشون راحته البته هوا پیما داخلی هم دارن با کلی جستجوی وهمکاری خانوده ایی از ایران کشور هند ساکن  هستند چها ر بلیط به مقصد چهار شهر به فواصل دور گرفتم  شهرهایی که حداقل 270 تا 780 کیلومتر را با اتوبوس میروم چون بعضی از شهرها قطار ندارند  و ولی فواصل ایالت های بین 750  کیلومتر تا 2000 متر را با قطار با کلاس AC3 کلاس متوسط خوب هست و برای خواب مناسب هست انتخاب کردم.. چهارشنبه 21 مرداد با مدارک برای اخذ ویزا به سفارتخانه هند مراجعه کردم که در خیابان میرعماد نرسیده به خیابان بهشتی پلاک 22 هست که گویا قسمت انجام کارهای ویزا به ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل دست چپ کنار آژانس العربیه بود که همانجا فرم ویزا را دادن هم می توانید خودتون پر کنید یا به خودشان کامپیوتری پر  میکنند به قیمت ده هزار تومان. مدارک لازم دو تا عکس سه در چهار جدید رنگی وکپی و اصل شناسنامه.. کارت ملی..پاسپورت با شش ماه اعتبار و127 هزار تومان در سال1394.. و  اصل بلیط رفت وبرگشت و رزرو هتل یا آدرس آشنایی در هند با شماره تلفن که زیا د برای محل اقامت گیر نمی دهند بلاخره بعد از 12 روز در 1 شهریور ویزا هند را گرفتم شهرهایی را که در هند در نظر دارم mumbai.ahmedabad. Udaipur ajmer. Jaipur dehli. Agra varanasi. Kolkata. Chennai از این شهر ها می نویسم  زمان پرواز م به بمبئی دوم  مهر  و هر روز در پیج ام بنام Asia woman Tarvel  در فیسبوک ماجرای های پیش آمده را می نویسم .مسیر من در هند البته شهرهای ajmer , puskkar ;دیده نمیشود درهمان مسیر خط قرمز هست


                                                                                                                                                                        

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.